‚‚Sokan nincsenek tisztában azzal, milyen súllyal bírnak a szavaik’’ – Budavári Fülöp az Instáról és az anti bullying kampányáról mesélt

Budavári Fülöp fiatal kora ellenére nem veszi félvállról a hírnév erejét. Inspiráló Instázók sorozatunk legújabb szereplője misszióként tekint arra, hogy követőinek jó példát mutasson, legutóbb több ezer fiatal figyelmét hívta fel egy fontos ügyre.

A 22 éves Budavári Fülöp a kamera előtt és mögött is komfortosan érzi magát: régen fotográfusnak készült, majd a modellkesésbe is belekóstolt. Ekkor még ő sem gondolta, hogy ez a döntés határozza majd meg a jövőjét, és néhány évvel később több mint 100 ezren lesznek kíváncsiak minden mozdulatára. Ma már Instagram-oldalán, valamint YouTube és TikTok csatornáján is népes követőtáborral büszkélkedhet, de saját karrierje egyengetése mellett nemzetközi cégek és magyar közszereplők social media oldalainak kezelésével is foglalkozik. A jövőben sem szeretne eltávolodni a médiától: nagy álma, hogy műsorvezetőként is szerencsét próbáljon.

Esztétikus tartalom, amiből tanulhatunk is

Az ismert influenszer először csak a portfólióját töltötte fel az Instagram oldalára (@iamfulop), majd egyre több pozitív visszajelzést kapott, és folyamatosan nőtt a követőtábora is. Végül úgy döntött, érdemes kihasználnia a közösségi médiában rejlő lehetőségeket. ‚‚Kicsit több mint két éve kezdtem el tudatosan kontentet gyártani. Többé nem a fotózásokon készült képeket osztottam meg ad hoc jelleggel, hanem saját tartalmat állítottam elő. Először ezeket is fotós készítette, de ma már arra törekszem, hogy a posztjaim mindig aktuálisak legyenek és az adott napot mutassák be. Ezért magam készítem a képeket. Kerülöm a konzerv tartalmat, vagyis az oldalamon nincsenek olyan képek, amiket hetekkel korábban készítettem volna.’’

View this post on Instagram

Megérteni. Elfogadni. Segíteni. 💙⁣⁣ ⁣⁣ A mai nap kivételes, mert általában nem igazán láthattok élénk kék színt a feedemen. Most nem véletlen van rajtam ilyen. ⁣⁣ ⁣⁣ Nagyon örültem, mikor az @egyuttazautistakertalapitvany engem is megkeresett, hogy csatlakozzak kezdeményezésükhöz és viseljek kéket az Autizmus Világnapján a holnapi napon. ⁣⁣ ⁣ Magyarországon megközelítőleg 160.000 ember él autizmussal, és minden 15. család érintett. Az alapítvány fő célkitűzése az első Autista Mintaház – Fejlesztő és Módszertani Központ megvalósulása, mellyel további segítséget tudnak majd nyújtani az autizmussal élő gyerekek és családjaik számára.⁣⁣ ⁣⁣ #éniskékvagyok #megerteni #elfogadni #segiteni

A post shared by FÜLÖP BUDAVÁRI (@iamfulop) on

A fiatal srácnak fontos, hogy minden nap megosszon valami pozitív gondolatot, amivel motiválhat másokat. Például rendszeresen felszólal az olyan mozgalmak mellett, amelyek az egyenlőséget és egymás elfogadását hirdetik. ‚‚Mivel elég sok fiatal követőm van, ezért egyfajta missziónak érzem, hogy jó példát mutassak nekik. A 18-24 éves követőim aránya kiugróan magas és szerintem ez az az életkor, amikor még sokat változik az emberek személyisége. Ezért törekszem arra, hogy a fotókkal és a posztokkal jó irányba tereljem őket.’’

Az Insta tökéletes világa

A népszerű képmegosztó platformot és az ismert influenszereket is gyakran vádolják azzal, hogy túlságosan idilli formában ábrázolják a valóságot. Ugyanis ehhez a látszólag hibátlan világhoz hasonlítjuk saját életünket, sikereinket és külsőnket, ami akár komoly mentális betegségek vagy étkezési zavarok kialakulásához is vezethet. Az elmúlt években egyre több olyan mozgalom indult el az Instagramon, ami arra emlékeztet minket, hogy a látszat sokszor csal és nem minden igaz, amit látunk. Erre a 22 éves influenszer is gyakran emlékezteti a követőit. 

‚‚Első látásra sokan egy rideg, megközelíthetetlen személynek képzelnek el. Pedig épp az ellenkezőjét állítanám magamról: nagyon közvetlen vagyok, szívesen beszélgetek új emberekkel és nincsenek előítéleteim. Sok influenszerről elmondható, hogy rosszul ítélik meg és kritizálják őket, amiért tökéletesnek állítják be az életüket. De az az igazság, hogy eddig bárkivel beszéltem erről, mindenki megerősítette azt a véleményem, hogy az Instagram görgetése közben nem olyan képeket szeretnénk látni, ami arra emlékeztet mennyi szörnyűség történik a világban és milyen nehéz az emberek élete. Inkább esztétikus képekre, motiváló üzenetekre vágynak az emberek, amitől az ő kedvük is jobb lesz. Nyilván, könnyen túlzásba lehet esni, ha valaki jobb színben tünteti fel magát vagy a sikereivel, a vagyonával kérkedik.’’

Saját anti bullying kampányával több ezer fiatalhoz szól

A modern kor számos technikai újítással könnyítette már meg az életünket, de arról gyakran megfeledkezünk, hogy több olyan változást is hozott, amiről épp az ellenkezőjét mondhatjuk el. A 21. században általános fogalommá vált a cyberbullying, ami globális problémává nőtte ki magát. Az online térben bárki névtelenül, az arcát elrejtve sértegetheti a másikat, ami több millió fiatal egészséges önértékelésében és önképében ejtett már csorbát. ‚‚Valójában engem a negatív kritikák sosem zavartak. Az életemben csak néhány olyan ember van, akinek számít a véleménye. Az ő szavaik nagyon sokat jelentenek nekem, éppen ezért könnyen meg tudnak bántani is. De ha tőlük pozitív visszajelzést kapok, akkor mások véleménye lepereg rólam és figyelmen kívül tudom hagyni a negatív megnyilvánulásokat.’’ Bár Fülöp remekül kezeli az esetleges bántó megnyilvánulásokat, mégis foglalkozik a témával. Nem véletlenül, hiszen Magyarországon is egyre nagyobb problémát jelent a verbális bántalmazás, az SOS Gyermekfalvak felmérése szerint a Z generációs fiatalok negyede érintett a témában. Fülöp ezért készítette el saját anti social bullying kampányát. ‚‚Azt szerettem volna megmutatni, hogy egyes emberek milyen sebeket tudnak okozni egymásnak. Sokan nem is sejtik, hogy a szavaik milyen nagy hatással lehetnek a másikra. Lehet, hogy nem azonnal, hanem amikor hazaér és elgondolkodik rajta. Az is előfordulhat, hogy ez a verbális bántalmazás hónapokkal, évekkel később is meghatározza majd az illető életét – szorongást, depressziót vagy még súlyosabb következményeket okozhat. Erre hívja fel ez a fotósorozat a figyelmet.’’

View this post on Instagram

Undorító vagy. Rosszul vagyok tőled. Minek születtél meg? Aki ilyen ocsmány miért mutogatja magát? Gyűlöllek. Dögölnél meg. ⁣ ⁣ ⁣——————————-⁣ ⁣ Jópár kommentet hozhatnék még például, amelyek megírásakor az emberek nem gondolnak bele milyen károkat okozhatnak a másikban. ⁣⁣ ⁣⁣ Fiatal koromban, kövér kisfiúként én is gyakran voltam áldozata környezetem bántó szavainak, kommentjeinek. ⁣⁣ Most felnőtt fejjel már kevésbé érint mikor valakitől ezt kapom, viszont akkor ez bennem is sebeket ejtett. ⁣⁣ ⁣⁣ Remélem, a képek láttán mindenki átértékeli magában a szavai, kommentjei súlyát. ⁣⁣ Ne várd meg, amíg az az ember valóban így néz majd ki, akit TE bántanál a szavaiddal. ⁣⁣ ⁣⁣ #antisocialbullying #neutálkozz #szeresdmagad #photo @iambexa #makeup @vivienschaub

A post shared by FÜLÖP BUDAVÁRI (@iamfulop) on

Fülöp ezzel a kampánnyal nem az influenszerek és a közszereplők, hanem a hétköznapi emberek védelmére szeretne kelni. ‚‚Szerintem az influenszerekkel szemben megfogalmazott negatív kritikát nem hasonlíthatjuk ahhoz, amikor valakit például az iskolában cikiznek, verbálisan vagy fizikálisan bántalmaznak. Ez a probléma a legkönnyebben úgy akadályozható meg, ha felhívjuk a ‚‚bántalmazó’’ figyelmét a tetteire. Az általános és középiskolás gyerekek meggondolatlanok és nincsenek tisztában azzal, milyen súllyal bírnak a szavaik. Ha figyelmeztetjük őket, milyen károkat okozhatnak a másik lelkében – amibe ők lehet, hogy bele sem gondoltak – akkor talán meggondolják magukat vagy jobban megválogatják a szavaikat. Másfelől, ez a kampány erőt adhat azoknak, akik a sérelmek áldozataivá váltak. Felnyitja a szemüket, hogy sajnos nem egyedi az esetük és több társuk jár hasonló cipőben, akikkel bármikor megoszthatják a saját történetüket.’’

Nyitókép: @iamfulop/Instagram

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: