Szemüvegek személyre szabottan

Felejts el minden sztereotípiát, ami a szemüvegvásárláshoz kapcsolódik, lehet ez másképp is csinálni!

Régóta szemüveges vagyok, így pontosan tudom, hogy micsoda tortúra (is) tud leni egy új keret vásárlása.

Általában az van, hogy bemegyek egy üzletbe, ahol szépen csillogó üvegvitrinekben vannak elzárva a szemüvegek. Nagyjából úgy, mint szeretett nagymamámnál a herendi készlet, annyi különbséggel, hogy azok nem voltak kulcsra zárva. Ilyenkor azonnal befeszülök, mert bármilyen kedvesen kérem, hogy a harmadik keretet is had próbáljam még meg, ha már itt vagyok, látom az eladón, hogy ezzel túlmegyek a tűréshatárán. Soha nem fogom megérteni, hogy ha egész nap ott kell állniuk, miért esik annyira nehezükre jópofát vágni a vevőhöz? (Tisztelet természetesen az üdítő kivételnek, bár sajnos én nem sok olyannal találkoztam eddig.) Ok, persze, elismerem, nem minden érdeklődő bámészkodóból lesz vásárló is, de könyörgöm, ha már a választást sem segítik, akkor mitől lenne kedve bárkinek vásárolni?

A szemüveg fontos dolog, és bár könnyű beleszeretni egy klassz keretbe a kirakaton át, azért nem az impulzusvásárlás a jellemező. A Thinwood SzemüvegSzabóság mellett először csak elrohantam, de annyira színes és figyelemfelkeltő volt, hogy nem hagyott nyugodni, ezért pár nap múlva visszatértem. És milyen jól tettem! Itt ugyanis megdőlt minden számomra addigi negatív mítosz, amit eddig a szemüvegvásárláshoz kötöttem.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Thinwood (@thinwood_eyewear) által megosztott bejegyzés


Először is az üzlet tágas, vidám és barátságos, vagyis már belépni is jóleső érzés. Kedves, mosolygós pár fogad, ők a tulajdonosok: Kis Arnold és Kis-Varga Zsófia, akik nem csak az üzletben, az életben is társak. Mivel mindketten szemüveget viselnek, logikusnak tűnik, hogy vagy ők is úgy voltak korábban a szemüvegvásárlással, mint én, vagy a kínálatot nem érezték megfelelőnek, ezért nyitottak saját üzletet.

Napszemüveget kezdtem el barkácsolni apám garázsában, tulajdonképpen ez volt a kiindulópont. A fő motivációm az volt, hogy én magam állítsak elő valamit, aminek hozzáadott értéke is van. Hogy ez pont szemüveg lett, az inkább a véletlen műve: találtam egy formát, ami nagyon megtetszett, de nem volt a méretemben, ezért legyártottam” – meséli Arnold a kezdetekről.

Az elkészült „prototípus” több designer üzletnek és optikának is megtetszett, amiből szinte egyértelműen következett, hogy komolyabban vegyék magukat és legyen optikai vonaluk is. Elkezdtek alapanyagot fejleszteni és egyre több optikába bekerültek.

Lehet élmény is a szemüvegvásárlás

Nálunk úgy kezdődik a keretválasztás, hogy bejön a vendég és leülünk vele beszélgetni. Ezzel már alapból oldjuk azt a sok rossz beidegződést, ami frusztráló tud lenni egy ilyen helyzetben. Elmondja az elképzelését, az igényeit, „feltérképezzük” az arcát. Van, aki határozott elképzeléssel jön, de sokan nem is tudják, hogy mi áll jól nekik, mert nagyjából ugyanazt a fazont hordják évek óta. Nálunk van idő mindent átgondolni, nincs limitálva, hogy hány keretet lehet próbálni, sőt, szeretjük is, ha valaki kellő időt szán a döntésre. Kifejezetten célunk volt, hogy a nálunk töltött idő élmény legyen, ahogy a szemüvegeink viselése is” – mondja Zsófi.

A SzemüvegSzabóságnál tényleg nem kell semmilyen kompromisszumot megkötni: 65 alapfazonból lehet választani, és ezek a szín, forma és minták kombinálásával végtelen választási lehetőséget biztosítanak. Itt szinte lehetetlen olyat kérni, amit ne tudnának teljesíteni, mert az egyedi elképzelés, vagy hozott minta alapján készült keret megvalósítását is igyekeznek kivitelezni.

Mi gyártjuk a kereteket, tehát ha valakinek a kiállított szemüvegek között tetszik egy fazon, de nem abban a színben, akkor elkészítjük abban, amelyikben szeretné, az ő méretében. Mindent össze tudunk gyúrni, személyre szabva, megmérjük mekkora a hídméret, hogy áll az orron, mi az a keretnagyság, ami megfelelő. Aki hozzánk eljön, az biztos, hogy nem megy el tőlünk mérethibás szemüveggel. Illetve csak akkor, ha direkt akarta úgy.

A keretek nem csak színesek és vagányak, könnyűek és rugalmasak is, köszönhetően az alapanyagoknak. Nem nehéz egyszerre több fazonba is beleszeretni, nem véletlen, hogy a vásárlók is sokszor flow-ba kerülnek, amikor ide betérnek. „Van, aki rögtön a legvadítóbb színt, vagy a legextrémebb fazont választaná elsőre, de ilyenkor szoktuk javasolni, hogy gondolja át. Egy szemüveget akkor is viselni kell, ha éppen semmi kedvünk felkelni, ha legszívesebben elbújnánk a világ elől. Ilyenkor nem biztos, hogy egy harsány keretet a legszerencsésebb, ahogy egy feltűnő designer ruhakölteményt sem veszünk fel minden nap. Nekünk nem az a célunk, hogy mindenkire minél színesebb keretet adjunk, hanem az, hogy aki tőlünk vásárol, az szeresse a szemüvegét. Passzoljon az egyéniségéhez, a stílusához és önazonos legyen” – mondja Zsófi a koncepciójukról.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Thinwood (@thinwood_eyewear) által megosztott bejegyzés


Ahogy a divat tekintetében, úgy a szemüvegeknél is igaz, hogy itthon jóval visszafogottabbak vagyunk, mint amit külföldön látni. Bár szerencsére ma már hazánkban is nyitottabbak az emberek a színes modellekre, évtizedeken át a barna és fekete keret volt a meghatározó. Talán emiatt sem véletlen, hogy a SzemüvegSzabóság a Párizsi Optika kiállításon debütált először 2018-ban, majd Müncheni, Milánói és Berlini bemutatkozás után bontottak sátrat Budapesten is. „Kellett egy kis idő, amíg a kínálat a kereslettel találkozott, de mivel közgazdász vagyok, mindenben képes vagyok meglátni a nagyságot és a pénzt. De az, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen népszerű lett a kínálatunk, az számunkra is kellemes meglepetés.

Nyitókép: SzemüvegSzabóság

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)