„Lehetsz észbontó harminc évesen, elbűvölő negyven évesen, és ellenállhatatlan egész hátralevő életedben.” - Coco Chanel jól tudta, hogy az életkor csak egy szám, a stílus viszont örök. A következő 6 szenior Instagrammer pedig be is bizonyítja ezt.
A közösségi média platformokat sokan az Y és Z generáció digitális játszótereként emlegetik, pedig a felhasználók között bőven akadnak olyan 60 év feletti hölgyek, akik stílusérzékükkel leiskolázzák a fiatalabb korosztályok képviselőit. Korábban már bemutattunk egy tajvani házaspárt, akik tavaly robbantak be a köztudatba, és menő szettjeikkel azonnal belopták magukat a fél világ szívébe. De nem ők az egyetlenek, akiktől elleshetünk néhány divattippet. Bőven akadnak még az Instagram világában olyan stílusikonok, akik megcáfolják a sztereotípiákat, és bebizonyítják, hogy a hatodik x után sem kell mindenhova otthonkában járni. Következő listánkban az átlagos felhasználóknál idősebb, de annál inspirálóbb nőkkel ismerkedhetsz meg, akiknek mindig sikerül elkápráztatniuk minket fantasztikus öltözékeikkel.
Lyn Slater (@iconaccidental)
Nem meglepő, hogy a 67 éves Lyn Slater az Accidental Icon, vagyis a „Véletlenül Ikon” művésznéven vált ismertté a divatszcénában. Az egykor egyetemi professzorként dolgozó nő, évekkel ezelőtt került a rivaldafénybe, amikor a New York-i divathét forgatagában egy fotós lencsevégre kapta őt miközben a barátját várta. A róla készült képek több nívós online magazinban is megjelentek és neve egy csapásra ismertté vált a divatvilágban. Lyn azóta elindította saját, hiánypótló divatblogját, rendszeres részvevője a divatheteknek és a közösségi média Oscar-díjaként emlegetett Shorty Awards-on is díjazták. Weboldalával és Instagram-profiljával az érett nőkhöz szeretne szólni. „Ezzel a projekttel azt üzenem: Nem vagyok 20 éves és nem is szeretnék ennyi idős lenni. De itt vagyok, és eléggé menőnek tartom magam.”
Caroline Ida (@fiftyyearsofawoman)
A francia származású Caroline Ida három évvel ezelőtt vonult nyugdíjba és ekkor jött rá, hogy a korabeli nők milyen kevés figyelmet kapnak a médiában. Autodidakta módon elsajátította a közösségi média platformok titkait, és azóta az Instagram-oldala, a YouTube csatornája, illetve saját blogja is nagy népszerűségre tett szert. A 60 éves influenszer célja, hogy az ötven feletti nők több lehetőséghez jussanak, emellett az előítéletek és a tabuk ledöntéséért is küzd. „A menopauza után a társadalom szemében a nők haszontalanná válnak, már szinte nem is léteznek. De ha egy férfi őszül, az egészen más, ő szexi. Dicsőítjük őket, mert náluk fiatalabbakkal randevúznak.Úgy éreztem, hogy egy küldetésem van: ezen változtatni” – mondta egy francia magazinnak Caroline. A modellként is dolgozó influenszer a testpozitív mozgalom támogatója: többször is pózolt már fehérneműben, hogy ezzel biztasson arra mindenkit, fogadja el önmagát.
Sarah Jane Adams (@saramaijewels)
A 65 éves Sarah Jane Adams 2014-ben hozta létre Instagram-oldalát, hogy antik ékszergyűjteményét népszerűsítse. Azonban egyedi stílusának, színes ruháinak és fiatalos lendületének köszönhetően nem a kiegészítők, hanem ő került a középpontba. Néhány nap alatt nagy hírnévre tett szert, ezért elkezdett rendszeresen posztolni utazásairól és különleges öltözékeiről. Adams azóta igazi stílusikonnak számít Ausztráliában. Tavaly könyve is megjelent, amelyből kiderül, fiatalon is szeretett kitűnni a tömegből. Most, a hatodik x felett mindannyiunknak azt üzeni, ne féljünk az öregedéstől és kortársait arra kéri, mutassák meg ráncaikat a #mywrinklesaremystripes hashtag alatt. „2015-ben berángattak egy üzletbe, ahol egy elragadó fiatal hölgy a kezemre nyomott valamit, és azt mondta, ha a szemem alá keni, akkor egy hétre eltűnnek a ráncaim. Ekkor megfogtam a táskámat, és udvariasan közöltem vele, hogy szeretem a ráncaimat és nem akarok tőlük megszabadulni” – így született meg a #mywrinklesaremystripes kampánya, amelyet már több mint 5000 fotónál használtak.
Linda Rodin (@lindaandwinks)
Linda Rodin több mint 40 évet töltött a divatiparban, stylistként a Vogue és a Harper’s Bazaar magazinnak is dolgozott. Saját elmondása szerint karrierjének legemlékezetesebb pillanata az volt, amikor a Time Magazine címlapfotózásán Cherrel dolgozhatott. De arra a napra is szívesen emlékszik vissza, amikor Velencében találkozott Bob Dylan-nel. 2008-ban elindította saját szépségipari vállalkozását, a Rodin Olio Lussót, amely natúrkozmetikumokat kínál minden korosztály számára. Néhány éve eladta a céget és 70 évesen új márkát alapított. Először csak saját kutyájának, Winks-nek tervezett pórázokat és nyakörveket, de végül annyira megtetszett neki ez a munka, hogy megszületett a Linda And Winks. Linda a bevételek 10%-át egy New York-i jótékonysági szervezetnek adományozza.
Helen Ruth Elam (@baddiewinkle)
A 92 éves Helen Ruth Elam – akit mindenki a Baddie vagy Baddiewinkle becenéven ismer – különc megjelenésével gyorsan az internet és a divatipar kedvencévé vált. 2016-ban az MTV Video Awards díjátadóra is meghívást kapott, ahol egy strasszkövekkel kirakott kezeslábasban jelent meg és ugyanebben az évben a Missguided divatmárka kampányvideójában kapott főszerepet. 2019-ben az INC.redible Cosmetics-szel közösen egy sminkkollekciót dobott piacra. Baddie Instagram-oldalát több mint 3,5 millióan követik, ahol a bemutatkozásában csak annyi szerepel, „been stealing ur man since 1928”, vagyis „1928 óta csavarom el a pasid fejét”. Nyers humora és szókimondó természete sokakat megbotránkoztat, de őt ez sem zavarja, hiszen azt állítja, évről-évre boldogabbnak érzi magát. A különc dédnagymama nagyon hálás unokájának, hiszen ő készítette róla azt a fotót, amely egy pillanat alatt híressé tette. Baddie ma már sejti, mi lehetett a gyorsan jött hírnév titka „Szerintem az emberek egy dédnagymamát láttak, akit nem érdekelt, mások mit gondolnak róla. Lázadó voltam és ezért szeretnek ma is.” Azóta is mindenkinek azt üzeni, hogy legyen önmaga, hiszen ő már bebizonyította, hogy az életkor valóban csak egy szám.
Süle Kati (@sulekati)
Nemzetközi vonatkozásban sok-sok példát találhatunk olyan nőkre, akik bemutatják, hogy 60 felett is lehet stílusos az ember. De az országhatáron belül is akad jeles képviselője ennek a tábornak. Süle Kati nevét a magyar divatszcéna már régóta jól ismeri és az érett korosztály hazai stílusikonjának számít. Kati személyi stylistként dolgozik, emellett rendszeresen tart előadásokat különböző művészeti iskolákban és képzéseken. A 64 éves influenszer a fenntartható divat nagy támogatója és elítéli a fogyasztói társadalomra jellemző vásárlási szokásokat. Stílustanácsadóként mindenkit arra ösztönöz, hogy alakítsa ki saját kapszulagardróbját, vagyis ne sok ruhát vegyen, hanem a megfelelő darabokba fektessen be.
Nyitókép: Westend61/GettyImages