A szeptember szupergyümölcse a szőlő – még egy ok, hogy egyél belőle jó sokat

Itt a szeptember, érik a szőlő, amiről már biztosan tudod, hogy nagyon egészséges, de most újabb érveket is felsoroltak mellette a tudósok.

Ha érdekel az egészséges étkezés és az egészségvédelem, akkor már biztos tudod, hogy a szőlő (viszonylag magas cukortartalma ellenére is) igazi szupergyümölcs. A szőlőszemek sok vitamint, ásványi anyagot és antioxidánsokat is tartalmaznak. Ez utóbbiakkal függ össze még egy ok, amiért a tudósok szerint jó, ha minél több szőlőt eszel. Egy friss tanulmányban azt írják, ennek a csodagyümölcsnek a fogyasztása csökkentheti az Alzheimer-kór és a zsírmáj kockázatát, és 5 évvel meghosszabbíthatja az életed.

Még egy jó ok, hogy sok szőlő kerüljön a tányérodra!

A Foods című folyóiratban megjelent tanulmány szerzői nem emberek, hanem nőstény egerek bevonásával végezték kutatásukat. Az egerek magas zsírtartalmú, nyugati típusú étrend szerint kaptak enni, és a csapat felének emellé adagoltak némi szőlőt is, étrendkiegészítő formájában. Amikor a tudósok összehasonlították a két egércsoport agyának, májának és anyagcseréjének egészségét, azt látták, hogy a szőlő számos jó hatással volt a kisállatok egészségére.

Azt írták, hogy például a szőlőben található antioxidánsok az idegsejtek működésének javításával csökkenthetik az Alzheimer-kór kockázatát, illetve, hogy a szőlő szerepet játszhatott az egerek várható élettartamának meghosszabbításában.

Azt is hozzátették, hogy a szőlő fokozza az anyagcserét és csökkenti a zsírmájbetegség kialakulásának kockázatát. Ez a nyugati világban egyre több embert érint, sokszor a helytelen étkezési szokások miatt alakul ki. Vezethet rákhoz vagy májelégtelenséghez, és gyakran összefügg az Alzheimer-kórral is foglalta össze a New York Post.

Mit tehetsz, ha a szőlő önmagában nem a kedvenc gyümölcsöd?

Gazdagíthatod vele azokat az ételeket, amiket egyébként szeretsz, a zabkásádtól a smoothie-don vagy a gyümölcssalátádon át a kedvenc süteményedig. Próbáld ki például ezt a mennyei pitereceptet úgy, hogy cseresznye helyett szőlőt teszel bele.

Ha viszont szívesebben innád, mint ennéd ezt a gyümölcsöt, akkor sincs probléma, hiszen most aktuális a must. De szőlőlé formájában is fogyaszthatod, vagy ha minden kötél szakad, maradhatsz a kedvenc vörösborodnál is: csak ma este, csak egy pohárral… így baj nem lehet belőle, az egészségednek viszont az antioxidánsokkal biztosan jót teszel!

Forrás: NYPost.com
Nyitókép: Guido Mieth / Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: