Ez az esti rutinod a horoszkópod szerint

Az esti rutin kialakítása a fizikai és a mentális egészségedre nézve is fontos. Szerencsére a csillagok tudják, mi a legjobb neked!

Hányszor hagyta már el a szád a „nincs időm pihenni” mondat? Tudjuk a választ: túl sokszor. Mindannyian rohanó életet élünk, és nagyon könnyű beleesni abba a hibába, hogy a pihenésből csalunk el egy kis (vagy sok) időt. Alvás helyett hajnalig virrasztunk, vagy már azelőtt a munkába temetkezünk, hogy a nap első sugarai bevilágítanának az ablakon. Pedig a minőségi alvás elengedhetetlen ahhoz, hogy szervezetünk megfelelően működjön. Ennek fontos része az esti rutin és az, mivel töltöd lefekvés előtt az időt. A levegő jegyeknek például érdemes nyugtató elfoglaltsággal zárni a napot, amíg a tűz jegyek esetében az esti rutinban a kreativitás kap nagy szerepet. De mi a helyzet a többi csillagjeggyel? 

Kos

Vezess naplót!

Mindig tele vagy energiával és alig várod, hogy új kihívásokba vághass bele. De ne felejtsd el, te sem pöröghetsz 24 órán keresztül maximális fokozaton. A pihentető alvás érdekében próbálj minden nap 10-15 percet rászánni arra, hogy lefekvés előtt jegyzetelj a naplódba. Ne szépítsd a valóságot, ne agyalj túl sokat és hagyd, hogy kifolyjanak belőled a szavak – még akkor is, ha ostobaságnak érzed. Nagy segítséget nyújthat, ha minden gondolatod papírra veted, így reggel újult erővel vághatsz bele a napba.

Bika

Kapcsolódj ki az aromaterápia segítségével

Az érzékelés hihetetlenül fontos számodra: a párkapcsolatodban az érintés játszik központi szerepet, rajongsz a zenéért és a finom illatokért. Ezért az esti rutinodból nem hiányozhat az aromaterápia. Nem kell a legújabb, legdrágább diffúzorra befizetned, csupán néhány jó minőségű illóolajra lesz szükséged. Ha igazán pihentető éjszakára vágysz, válassz nyugtató hatású illatokat (például: levendula, bergamott) és teremts harmonikus hangulatot elalvás előtt. Csak töltsd meg a diffúzorod, dőlj hátra, lélegezz nagyokat, és közben élvezd az isteni illatokat.

Ikrek

Készíts ‚‚hála listát’’

Tele vagy tervekkel, megvalósításra váró ötletekkel, és folyamatosan azon gondolkodsz, hogyan válthatnád valóra ezeket. Hajlamos vagy elveszni a gondolataidban, ezért nem éled meg a jelent vagy nem marad időd a kikapcsolódásra. A nap végén szükséged van arra, hogy egy kicsit visszarázódj a valóságba: ragadj papírt és tollat, és írj össze néhány dolgot, amiért hálás vagy. Nem kell bonyolult dolgokra gondolnod, ez lehet egy bók vagy az öröm, amit akkor éreztél, amikor megláttad, hogy akciós a spárga. Miután visszaemlékezel a napod, nyugodtan hajthatod álomra a fejed és ez a lendület a napkezdéshez is erőt adhat.

Rák

Eljött a tíz órai tea ideje

Olyan vagy, mint egy gondoskodó anyuka: nagyon sokat törődsz másokkal, de néha neked is szükséged van egy kis kikapcsolódásra. Szerencsére ehhez egy bögre forró tea is elég, amelyet lefekvés előtt elszürcsölhetsz. Válassz egy koffeinmentes finomságot, hiszen ez nemcsak megnyugtat, hanem a gyomorműködésedre is pozitív hatással van – segít, hogy zavartalanul pihenhesd át az éjszakát. Ráadásul számodra a tea elkészítése is felér egy rituáléval, amelyet az a pillanat koronáz meg, amikor a gőzölgő itallal a kezedben kinézel az ablakon és elmerengsz az élet nagy kérdésein.

Oroszlán

Áldozz az érzéki örömök oltárán

Biztosan sokat hallottad már, hogy Oroszlánként nagy kanállal habzsolod az életet. Mi újra elmondjuk ezt, ugyanis a lefekvés előtti rutinodra is az jellemző, hogy kihasználod az élet minden örömforrását. A te életedben az elalvás előtt is nagy szerepet kap az érzékiség, ezért a legjobb program, ha kicsit összebújtok a pároddal.

Szűz

Űzd el a stresszt meditálással

Sok energiát fordítasz arra, hogy a legapróbb részletek se kerüljék el a figyelmed és miden nap arra törekszel, hogy a teendőid listáján az összes pontot kipipáld. A rád jellemző maximalizmus viszont nagyon megnehezíti a dolgod, ha a minőségi pihenésről van szó. A te esetedben az a legjobb, ha a to-do listára felveszed azt is, hogy ‚‚Meditálással zárni a napot’’. Így biztosan nem feledkezel meg erről a tevékenységről sem. A meditáció pedig segít, hogy az egész napos kemény munka után az elméd végre nyugalmi üzemmódra válthasson.

Mérleg

Használd ki a kristályok gyógyító erejét

A csillagjegyedet a Vénusz, azaz a szerelem és a szépség bolygója uralja. Mint a legtöbb Mérleg, úgy te is nagyra értékeled az esztétikus dolgokat: biztosan imádni fogod a szemkápráztató kristályokat is. Ráadásul ezek rendkívüli gyógyító hatásokkal is bírnak, így nemcsak a szépérzéked elégítheted ki, hanem testi-lelki megnyugvásra is lelhetsz. Válaszd a cölesztint, a lítium kvarcot vagy a lepidolitot, amelyek messze földön híresek arról a tulajdonságukról, hogy elősegítik a pihentető alvást. Helyezd őket az éjjeliszekrényedre, a párnád alá és akár meditálhatsz is velük mielőtt az ágyba bújnál.

Skorpió

Vegyél egy forró zuhanyt

Mint a legtöbb vízjegynek, úgy neked is szükséged van arra, hogy elalvás előtt feldolgozd és rendezd az érzelmeid. Te ezt a zuhanyrózsa alatt tudod a legjobban megtenni. Ha eddig reggel fürödtél, akkor ideje váltanod, ha pedig eddig is az esti zuhanyzás híve voltál, akkor tusolás közben fordíts nagy(obb) figyelmet a gondolataidra. Ezzel csökkentheted a stresszt, a szorongást és ez segíthet abban, hogy nyugodtan hajthasd álomra a fejed.

Nyilas

Készíts elő mindent a pihentető alváshoz

Tűzjegyként mindig tele vagy energiával és még este is izgatottan vágsz bele egy-egy feladatba. Ezzel néha nagyon megnehezíted a dolgod: elalvás előtt újra felpörögsz és a tervezettnél jóval később térsz nyugovóra. Szükséged van egy olyan rutinra, amely nemcsak ráhangol az ágyba bújásra, hanem arról is gondoskodik, hogy éjszaka se zavarhassa meg semmi a pihenést. Lefekvés előtt készíts elő egy szemmaszkot, esetleg egy pár füldugóra is beruházhatsz (főleg, ha nyáron nyitott ablak mellett alszol). Találd meg azokat az apróságokat, amelyek segítenek: próbálj ki egy alvásfigyelő appot, kapcsolj be egy megnyugtató lejátszási listát vagy podcastot és figyeld meg, milyen változást idéznek elő a pihenésben. Illetve az alapvető dolgokról se feledkezz meg: húzd le a redőnyt vagy sötétítsd el a szobát a függönyökkel.

Bak

Félre a kütyükkel

Munkamániás személyiséged miatt még az ágyban is a telefonod értesítéseit vizsgálod, illetve a laptopod billentyűit ütögeted. E-mailek, határidők, a másnapi feladatok átnézése – valljuk be, egyik sem tartozik a relaxáló kikapcsolódások közé. Ha már este a következő napi teendőkön stresszelsz, akkor elfelejtheted a nyugodt alvást. Ezzel csak magad alatt vágod a fát, hiszen másnap kimerülten kell szembenézned a kihívásokkal. Ha mindig maximális teljesítményt szeretnél nyújtani (persze, hogy azt szeretnél, hiszen Bak vagy), akkor lefekvés előtt egy órával száműzz minden digitális eszközt a közeledből. Helyette olvass valamit, locsold meg a virágokat vagy vegyél egy forró habfürdőt.

Vízöntő

Kapj elő egy könyvet

Egész nap az internetet és a különböző számítógépes programokat bújod és új információk után kutatsz. Ez a lételemed, hiszen annak köszönheted hihetetlen kreativitásod, hogy mindig képben vagy a legújabb trendekkel és az aktuális eseményekkel. Az esti rutinodban viszont érdemes a digitális eszközöket egy kicsit félretenned és olvasással töltened az időt. A klasszikus regényekből, a legújabb sci-fikből és az önfejlesztő olvasmányokból is ugyanolyan sok inspirációt nyerhetsz, mint az online platformok olvasmányaiból. De ez egy csendesebb, nyugodtabb módja az információszerzésnek – ami nem jön rosszul, ha épp aludni készülsz.

Halak

Esti énidő

Érzékeny, szelíd lelkű személyiséged miatt rád fér, hogy a nap végén egy kicsit a saját jólétedre koncentrálj és kényeztesd magad. Alakítsd úgy az esti rutinod, hogy egy kellemes arcápolási rituáléval zárd a napot. Egy arcápoló krém, egy maszk vagy egy pakolás nemcsak a bőröd, hanem a lelked is megnyugtatja. Így két legyet üthetsz egy csapásra: pihentető alvás és gyönyörű bőr. Kell ennél több?

Nyitókép: nadia_bormotova/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: