Te beengednél egy idegent a gyermeked szobájába? – A felelős online posztolásról indít kampány a Magyar Telekom

A Magyar Telekom a Hintalovon Alapítvánnyal közösen indít edukációs programot „Digitális Szülő vagyok!” néven. A kampány beszélgetést kezdeményez arról, hogyan lehet tudatosan és biztonságosan tartalmakat megosztani a közösségi média felületeken.

A közösségi média korában élünk, ezért napjainkra teljesen természetessé vált, hogy rendszeresen fotókat töltünk fel az online térbe. A statisztikák szerint a világ legnépszerűbb képmegosztó platformjára, az Instagramra percenként 1000 képet töltenek fel, amely azt jelenti, hogy napi szinten nagyjából 95 millió új poszt kerül fel az internetre. A kutatásokból az is kiderült, hogy 38 százalékkal több lájkot kapnak azok a tartalmak, amelyeken az arcunk is szerepel. A jelenlegi helyzetben pedig azt is elmondhatjuk, talán sosem volt még ilyen fontos, hogy digitálisan tartsuk egymással a kapcsolatot és megosszuk ismerőseinkkel életünk fontos pillanatait. Ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk, hogy ami egyszer felkerül az internetre, annak örökké nyoma marad. Felnőttként képesek vagyunk eldönteni, mit és milyen módon szeretnénk megosztanunk magunkról a közösségi média oldalakon. De vajon gondolunk arra, hogy milyen veszély leselkedik a gyerekekre, amikor róluk kerül fel egy fotó az online térbe?

A gyermekkori fotókat mindenki szereti megőrizni, azonban a megosztásukkal óvatosan kell bánni. A Magyar Telekom kampányából azt is megtudhatjuk, hogy a 0-6 éves gyerekekről készült képek a legkeresettebbek a dark weben. A cég ezért elindította a „Digitális szülő vagyok!” programját, amelyben a Hintalovon Alapítvány is részt vesz. „2021-ben gyereket nevelni azt jelenti, hogy digitális szülőként is helyt kell állni. De hogyan tudnak a szülők példaképek lenni az online világban is? Mire kell odafigyelniük, ha gyereküket biztonságban akarják tudni most és a jövőben?  Milyen kockázatai vannak a közösségi médiában megosztott felvételeknek? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre igyekszik hiteles és a szülők döntéseit közvetlenül segítő válaszokat adni ez a program.” – mondta Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány ügyvezetője.

Fotó: Magyar Telekom

Kutas István, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója azt is kiemelte, infokommunikációs vállalatként nemcsak az a feladatuk, hogy hozzáférést biztosítsanak az online térhez. Ugyanilyen fontosnak tartják, hogy felhívják a figyelmet a digitális eszközök és lehetőségek tudatos használatára. Ezért hozták létre azt a online kérdőívet, amely segítségével bárki felmérheti, biztonságban vannak-e a gyermekeiről készült, közösségi csatornákra feltöltött képei, videói. Emellett visszajelzést kap, mely szokásait lenne érdemes megváltoztatnia és tippekkel is ellátják arról, hogyan érdemes posztolni. A kérdőív itt érhető el.

A „Digitális szülő vagyok!” kampányt több hazai véleményvezér, népszerű Instagram csatornát kezelő ismert szülő is támogatja. A kampány egyik arca, Tatár Csilla egy megdöbbentő videóval hívta fel a figyelmet a felelős online jelenlét fontosságára. A műsorvezető 5 percet töltött egy anyuka Instagram oldalán, amelyből szinte mindent megtudott a 7 éves „Zizikéről”. A másfél perces videóban bemutatja, milyen könnyűvé tehetjük a szexuális ragadozók dolgát azzal, hogy minden információt megosztunk a kiskorú gyerekekről.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Tatár Csilla (@csillatatar) által megosztott bejegyzés

Forrás: Sajtóanyag, Magyar Telekom
Nyitókép: Westend61/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: