Javítsd a testtartásodat ezzel a jógapózzal: a csavart ülés

Ardha Matsyendrasana, azaz a csavart ülés

Napi jógapózunkkal harcba szállunk a szebb tartásért! A csavart ülést akár az ebédszünet végén is bevethetjük, hogy egy kicsit felfrissítsük magunkat és segítsük az emésztésünket.

Az Ardha Matsyendrasana jógapóz azon felül, hogy pár perc erejéig kizökkent a napi monotonitásból remekül átmozgatja a gerincoszlopot, nyújtja és lazítja a mélyhátizmokat, valamint a csípő tájékát is erősíti. Továbbá jó hatással van a vese és a hasnyálmirigy működésére, fejleszti a koncentrációs képességet, és segít, hogy újra egyenletesen lélegezz. Végezd naponta akár a munkahelyi ebédszünetben vagy takarítás közben!

Így vedd fel a pózt:

  1. Helyezkedj nyújtott ülésbe, lazítsd el az egész testedet.
  2. Emeld át a bal lábadat a jobb felett és tedd kívülről a bal talpadat a jobb térded mellé a talajra.
  3. Hajlítsd be a jobb térdet úgy, hogy a jobb sarkad a bal ülőgumód csúcsát érintse.
  4. Támaszd a jobb felkarodat a bal térded külső oldalához, fogd meg a bal bokád, majd fordítsd a törzsedet és a tekintetedet balra – amennyire csak tudod – majd tedd a bal karod a hátad mögé.

 

Az Ardha Matsyendrasana különböző változatai:

View this post on Instagram

🔶Day 1 of #IAmYoga #challenge and my favourite asana is #ardhamatsyendrasana ( 🐠 the Fish Lord) _ This awesome spinal twist will give your digestive organs some loving, improve spinal flexibility and promote sense of calm and stillness. 🙏 _ In addition to making me feel rejuvenated and detoxified, I enjoy the mythology behind this Asana (and I wrote about it many times 😁) _ 🐠Sponsors: @yogajaom @fashionpiata @ugljesacolic 🐠Hosts: @yogajaom @stefania.yoga @sladja.yogaja _ Challenge rules: 1. Share this post 2. Follow our sponsors @yogajaom @fashionpiata @ugljesacolic 3. Follow our hosts @yogajaom @sladja.yogaja @stefania.yoga 4. ,🔖Tag 2 friends to join the challenge 5. Stay active and share your yoga 💜 _ The winners will be announced on Valentine’s day 💕 _ The list of asanas for the #IAmYoga Challenge: 🔶Day 1 – favourite SEATED TWIST ✔ 🔶Day 2 – favourite FORWARD FOLD 🔶Day 3 – favourite BINDING position 🔶Day 4 – favourite HEART OPENER 🔶Day 5 – favourite BACKBEND 🔶Day 6 – favourite STANDING POSITION 🔶Day 7 – favourite INVERSION ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #yogajaom #yoganovisad #YogaChallenge2019 #practiceyogachangetheworld #yogatime #yogalife #yogilife #yogawear #activewear #dailypractice #YogaChallengeJunkie #mytime #yogamom #yogaforbeginners #yogaforeverybody #yogainspiration #yogalove #yogaeverywhere #yogi #yogagirls #yogisofinstagram #instayoga #yogaphotography

A post shared by Slađana Šepecanović (@sladja.yogaja) on

Kezdésképpen elég, ha pár mély lélegzet erejéig kitartod a pózt, ha már gyakorlott vagy, akkor 2-3 percet adj magadnak oldalanként, háromszori ismétléssel. Az Ardha Matsyendrasana közben figyelj arra, hogy az ülőgumóid ne emelkedjenek el a talajtól, a hátad legyen egyenes és laza. Továbbá fontos az is, hogy oldalváltáskor lassan térj vissza a kezdő pózhoz – a nyújtott üléshez – és szintén lassú tempóban vedd fel ismét a csavart ülés pozíciót.

Figyelem!
A gyakorlatot mellőzd, ha csípő- vagy térdproblémáid vannak, esetleg a póz közben jelentkezik fájdalom ezeken a testtájaidon.

Nyitókép: fizkes/Shutterstock

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked: