4 egyszerű trükk, amivel könnyedén visszanyerheted a lendületedet a home office-ban

A pandémia kezdetén imádtad, hogy otthonról dolgozhatsz, de mára mintha odaveszett volna a lelkesedésed és a motivációd? Segítünk visszaszerezni!

Az állandósult home office intézménye a koronavírus-járvány berobbanása előtt talán még elképzelhetetlennek tűnt, mára viszont életvitelszerűen űzzük azt. A pandémia miatt világszerte millión szorultunk be a négy fal közé, és kénytelenek voltunk otthon kialakítani az irodánkat. Volt, aki hiányolta a kollégáit és a korábbi rendszert a napjaiból, más azonban úgy érezte, sokkal hatékonyabban és többet dolgozhat, ha „megszabadul” az időrabló utazástól a munkahelyére. Ám hiába a pozitívumok és a pizsamában töltött napok, a hónapok és az évek rohanásával még a home office leglelkesebb támogatói is elvesztették a lendületüket. Előnyök ide vagy oda, észrevétlenül elmosódott a határ a karrierünk, illetve a magánéletünk között és igen, egyre gyakrabban érezzük úgy, mintha a feladataink már egy pillanatra se hagynának minket magunkra. Ha szeretnél újra motiváltan és jókedvűen belevágni a teendőidbe reggelente, akkor érdemes kipróbálnod az alábbi tippeket! Még az is lehet, hogy végül nem akarsz többé visszatérni az irodába.

1. Ha ingázás nincs, szabadidő sem? Dehogynem!

Egy átlagos ember naponta 30 – 120 percet tölt ingázással a munkahelyére – vagy akár még többet is. Amikor ez az idő felszabadult az otthon dolgozók számára, akkor a legtöbben nem magukra, hanem a kötelességeire fordították azt. Nos, ezzel a szokással azonnal le kell számolnod! Igenis jelöld ki a napirendedben azt a sávot, amit korábban az utazásra szántál és kapcsolj ki! Csak azért, mert home office-ban dolgozol, még nem kell 9-10 órát ülnöd a laptopod előtt. A 8 bőven elég!

2. Kényeztesd az érzékszerveidet!

Számtalan irodát abban a tévhitben alakítottak ki, hogy ha a létező legminimálisabbra csökkentik a potenciális figyelemelterelők számát, akkor maximalizálhatják a dolgozók teljesítményét. Holott kutatások is bizonyítják, hogy 15 százalékkal produktívabbak azok a munkavállalók, akik olyan környezetben tölthetik a napjaikat, ami stimulálja az érzékszerveiket. Ha pedig ők maguk is beleszólhatnak abba, mi veszi őket körül, akár 32 százalékkal nőhet a hatékonyságuk. Szóval, használd ki a home office adta szabadságot és rendezd át úgy az otthoni irodádat, hogy kellemes érzésekkel árasszon el. Tegyél ki olyan képeket a falra, amelyeken megpihenhet a tekinteted – hiszen a szemed egészsége érdekében időnként muszáj elfordulnod a képernyőtől. Kapcsolj be kellemes, lágy zenét (mi a természet hangjait javasoljuk)! Válassz egy élénk színű bögrét a reggeli kávéhoz. A tapintás és a szaglás érzékei különösen alulstimuláltak azokban az órákban, amikor a billentyűzetet nyomkodjuk, ezért minél több alkalmat kell teremtened arra, hogy kiküszöböld ezt a csorbát. Vesd be az illóolajokat vagy tegyél egy pihe-puha párnát a székedre! De azt sem szabad elfelejtened, hogy kikísérletezd, milyen hőfok a legkomfortosabb számodra a teendőid elvégzése közben.

3. Minél zöldebb, annál könnyebb!

Apropó lakberendezés! Nincs egyszerűbb módja annak, hogy örömtelibbé varázsold a napod, mint ha megtöltöd élettel – azaz növényekkel. Ezek ugyanis csökkenthetik a stresszt és javítják a koncentrációs készséget. Ne ijedj meg, nincs szükség arra, hogy kertet csinálj a szobádból, hiszen már egy-két cserépnyi zöldellő szépség terápiás hatással lehet rád.

4. Félre a munkával!

Az otthoni munkavégzésben talán az a legrosszabb, hogy egyszerűen megfoghatatlan, mikor ér véget. A túlórázás akár éjszakába is nyúlhat és a napközbeni szünetek is egyre rövidebbek. De a home office átalakította a betegszabadságokat is. Hiszen néhány emailt azért az ágyban fekve is meg lehet írni, igaz? Különösen az van nehéz helyzetben, akinek nincs külön irodahelyisége a lakásában. Ha tehát a laptopod az étkezőben vagy a hálószobádban van, akkor igazából sosem „távolodsz el” a kötelezettségeidtől. Gondoskodj arról, hogy a 8 órás munkaidő végével elpakold szem elől a papírjaidat és a gépedet: ha más nem, legalább egy dobozba vagy egy szekrénybe. Reggelig rájuk se nézz! A fizikai határ megteremtése segíthet abban, hogy visszanyerd az otthonodat és hogy az ne váljon nonstop irodává.

Forrás: TED Ideas
Nyitókép: Vlada Karpovich/Pexels

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: