Túl a kifutókon: a Fashion Hub megmutatta, mi van a divat mögött

Nemcsak a Szépművészeti Múzeum kifutóira volt érdemes figyelni a budapesti Fashion Week alatt, a Hungarian Art & Business épületében is izgalmas programok várták a divat iránt érdeklődőket. 

„Jó időben voltam kekeckedő és mérges“ – így összegezte sikerét Magyar Eszter, aki a BCEFW egyik legelgondolkodtatóbb előadását tartotta meg a Fashion Hubban. A Makeupbrutalism egyedi látásmódjáról és polgárpukkasztó sminkjeiről elhíresült alapítója ma már bőven túlnőtt sminkes karrierjén, art direktorként olyan világmárkákkal dolgozik együtt, mint a Gucci vagy a Byredo. Ha egy pillanatra mégis visszatérünk formabontó alkotásaihoz, óhatatlanul is elkezd mocorogni az ember a kényelmes kis komfortzónájában, hiszen Eszter olyan kérdésekre keresi a választ, minthogy hol húzódik meg a smink határa, s hol helyezkedik el a társadalmunkban a dekorált, illetve a dekorálatlan test? Inspiráló művészetének evolúcióját hallgatva pedig nem volt a hallgatóság között olyan, aki ne gondolkozott volna el egy pillanatra azon, mi mennyire merjük megmutatni a bennünk lobogó tüzet a mindennapokban? 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@makeupbrutalism által megosztott bejegyzés

Az biztos, hogy a BCEFW Side eventjein, a Fashion Hubban, nem volt hiány izgalmas és inspiráló témákból. A budapesti Fashion Week ugyanis nemcsak a kifutókon zajlott, hanem a kulisszák mögött is: számos kerekasztal-beszélgetés és workshop várta az érdeklődőket a Hungarian Art & Business Andrássy úti épületében, ahol képet kaphattunk a divatszakma mögött meghúzódó kihívásokról és érdekes háttérsztorikat hallgathattak meg olyan elismert művészektől és szakemberektől, akik már kitaposták a maguk útját nemcsak a hazai, de nemzetközi színtéren is.

Célkeresztben a Z generáció

A Fashion Hub nem titkolt célja volt, hogy inkluzívabbá tegye a divatot, s betekintést nyújtson a színfalak mögé, hogy szélesebb körben is megismertessék azt a kreatív folyamatot, amíg az ötletből a kifutón látható csodás kreációk megszületnek. Az Andrássy úti programokkal, bár elsősorban a Z generációt célozták meg, bátran állíthatjuk, hogy minden korosztály bőven meríthetett tudást és inspirációt. BORBALA útmutatása mellett kipróbálhattuk a patchwork felső készítést, Mészáros Lúcia, divatillusztrátorral megismerhettük a kollázs technikát, ízelítőt kaphattunk a digitális tervezési technológiákból és kártyatartókat kreálhattunk a MrCarter&Co workshopján. 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

ferenczborbala (@b_o_r_b_a_l_a_) által megosztott bejegyzés

Inspiráló kerekasztal-beszélgetésen ismerkedhettünk meg két elhivatott ifjú tehetség, Istvánffy Emma divattervező és Keller Adél történetével, akik megmutatták, hogyan érvényesülhet egy kreatív vénával megáldott fiatal akár nemzetközi szinten is a divatszakmában. Bepillantást nyertünk a Batz cipőmárka termékei mögött meghúzódó filozófiába is, Kárpáti Zoltán alapító és Harányi Viktóra tervező által, akik Kerényi Virággal és Vágó Rékával közös beszélgetés során osztották meg, mitől működik jól egy kreatív kollaboráció, s hogy a folyamatos fejlesztésekkel hogyan pozícionálhatja újra magát egy márka. De Mojzes Dóra, jelmeztervező, stylist, valamint Tóth András és Godena-Juhász Attila, jelmeztervezők tolmácsolásában megízlelhettük a filmes szakma elképesztő világát is és megismerhettük a filmes kosztümtervezés kulisszatitkait. Ám nemcsak a Szépművészeti Múzeum kifutóin láthattunk zseniális kreációkat, hiszen a HAB épületében mutatta be új kollekcióját az Unisus Club és Lago di Nemi is. 

Egy biztos, a HAB ezúttal kihagyhatatlan bázis volt a Fashion Week alatt, ahol pezsgett az élet, akár csak két divatbemutató között elfogyasztott martiniről legyen szó a Csók Bisztróban, akár a tanulságos és inspiráló progamsorozatról. 

 

Nyitókép: HFDA / The Sparkle Content

Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)