8 bombabiztos trükk, amivel könnyedén felturbózhatod az immunrendszered

A téli hónapok beköszöntésekor mindig kiemelt figyelmet kapott az, hogy odafigyeljünk az egészségünkre, azonban immár nem csak a megfázás és az influenza miatt kell vigyáznunk magunkra, hanem a koronavírus ellen is védekeznünk kell.

Rég volt annyira a köztudatban az immunrendszerünk megerősítésének fontossága, mint 2020-ban: a Covid-19 okozta megbetegedések ellen ugyanis a tudomány jelenlegi állása szerint legfőképpen úgy védekezhetünk, ha odafigyelünk arra, hogy minél egészségesebben éljünk. A D-vitaminnak például óriási szerepe van abban, hogy megóvjuk a szervezetünk ellenálló képességét a koronavírussal szemben, azonban emellett számos más teendőnk is akad, amit be kell iktatnunk a mindennapjainkba. (És természetesen nem szabad elfelejtkeznünk a maszkhordásról, a gyakori, szappanos kézmosásról vagy a kontaktjaink számának lecsökkentéséről sem!)

Íme néhány pofonegyszerű lépés, amiért garantáltan piros pontot kapnál az orvosoktól:

1. Mondj nemet a stresszre!

A krónikus stressz káros hatással lehet az immunrendszeredre, ráadásul növeli az olyan betegségek kialakulásának kockázatát, mint például a megfázás, az influenza, vagy akár a koronavírus is. Győzd le ezeket a nehéz pillanatokat légzési gyakorlatokkal, meditációval, edzéssel, vagy relaxálással. Sőt, ha hajlamos vagy a stresszelésre, akkor most érdemes magnéziumot, vagy B6-vitamint szedned!

2. Szex receptre

Tanulmányok bizonyítják, hogy azoknak, akik hetente legalább egyszer, de inkább kétszer szexelnek, megnő a szervezetükben az immunoglobulin, az antitestek szintje, ez pedig az immunrendszer hatékony működését segíti. Ráadásul endorfin és oxitocin hormonokat szabadít fel, így könnyebben és jobban fogsz aludni – ami szintén fontos szerepet játszik az egészséged megőrzésében.

3. Még egy ok, amiért csak imádni lehet a házi kedvenceket

Kutatások szerint azoknak, akik kisállatot tartanak otthon, alacsonyabb a vérnyomásuk és a koleszterinszintjük, összehasonlítva azokkal, akiknek nincsen kis kedvencük – ez pedig csökkenti a szívbetegségek kockázatát.

4. Online barátság

Ahogy a magány és az elszigeteltség árt az egészségednek, úgy a szoros barátságok erősítenek téged! Annak ellenére, hogy most személyesen ritkábban találkozhatsz a szeretteiddel, ne korlátozd a kapcsolatotokat csetelésre. Beszélgessetek telefonon, indítsatok videóhívást, vagy rendezzetek Netflix partit online!

5. A pohár mindig félig tele van

Bármennyire is nehéz most pozitívan állnod a dolgokhoz, muszáj próbálkoznod, ugyanis az immunrendszered sokkal erősebb lehet, ha optimista vagy. Esténként írj le három dolgot egy füzetbe, vagy a telefonodba, amiért aznap hálás voltál és mindig a legjobb kimenetelét képzeld el a dolgoknak, még akkor is, ha nem megy könnyedén. Talán nem kontrollálhatod az eseményeket, de azt igen, ahogyan reagálsz rájuk!

6. A nevetés ereje

Félre a drámákkal, horrorokkal és katasztrófatörténetekkel! Kapcsold be a kedvenc sitcomodat, és nevess úgy, hogy még a hasad is megfájduljon tőle – az immunrendszered hálás lesz érte! A Jóbarátokat például lehetetlen megunni…

7. Mozdulj meg!

Mondanunk sem kell, a rendszeres edzésnek rengeteg pozitív hatása van az egészségre, és igazi immun-turbó is. A maximális eredmény érdekében legalább 30 percet kellene aktívan mozognod a hét legtöbb napján.

8. Szép álmokat!

Naponta 7-9 óra alvásra van szükséged ahhoz, hogy megfelelően kipihend magad. Az alvás javítja a fehérvérsejtek működését is, így kevesebb eséllyel dönt le a lábadról egy-egy betegség. Törekedj arra, hogy mindig ugyanakkor feküdj le és kelj fel – még hétvégén is. Esténként csobbanj egy kád forró fürdőben, és olvass egy izgalmas regényt, vagy hallgass olyan zenét, ami megnyugtat. Lefekvés előtt pedig semmiképp se csekkold a híreket, különben órákig forgolódhatsz álmatlanul az ágyadban.

Nyitókép: Westend61/Getty Images

Forrás: OnHealth

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: