Köszönjük meg Zendayanak, Law Roach-nak és a Challangers című mozi alkotóinak, hogy idén teniszszoknyákban, galléros pólókban és kötött pulóverekben is diktálhatjuk a divatot. A tenniscore ugyanis utat tört magának a legmenőbb trendek közé.
A Winbledon lelátóin helyet foglaló nézők kifogástalan stílusa, a teniszezők klasszikus szettjei, Naomi Osaka 2021-es, Frankies Bikinis-szel való együttműködése, Serena Williams CFDA-divatikon díja, a sportolók kampányokban való részvétele és persze Zendaya is mind-mind kellettek ahhoz, hogy a tenisz 2024 tavaszára a stílus megkérdőjelezhetetlen szinonimájává váljon.
Tenniscore a közösségi médiában
Természetesen a közösségi médiát hódította meg először a tenniscore. A kulcsszó TikTokon már több mint 80 ezer megtekintéssel rendelkezik, és ez a szám napról-napra egyre csak nő. A felhasználók általában az „old money” és a „clean girl aesthetic”-kel párhuzamban posztolják saját, tenniscore mentén megálmodott lookjaikat, készítenek inspirációs tartalmakat, valamint biztatják arra követőiket, hogy ők is legyenek részesei az új hullámnak. És mint tudjuk, az influenszerek szava sokaknak szent, így nem is csoda, hogy az elmúlt hetekben és hónapokban hihetetlen növekedés mutatkozott az ominózus sport ruházatának eladásában. Csak a Depop e-kereskedelmi, viszonteladó felületén tizenöt százalékkal többen kerestek teniszcipőt, a pólók és teniszszoknyák eladásának esetében pedig hét, illetve tizenhárom százalékos emelkedés mutatkozott.
és magasabb szinteken…
Pedig a tenniscore trendje nem is most kezdődött, hiszen ez az a sport, mely az évtizedek során teljesen összeforrt az öltözködéssel. Elég csak arra gondolnunk, hogy a Wimbledonban pályára lépő játékosokat megbüntethetik, ha nem teljes fehér szettben játsszák mérkőzéseiket. Így történt Nick Kyrgios-szal is, amikor 2022-ben egy fehér-piros Air Jordan 1-est húzott fel. Vagy ott volt a mindig stílusos Serena Williams is, akinek a 2018-as Roland-Garros francia nyílt teniszbajnokságon viselt fekete overallja óriási visszhangot váltott ki. Ez azt eredményezte, hogy a Francia Tenisz Szövetség az ahhoz hasonló öltözetek teljes tilalmát vezette be. Ugyan ez szabályokhoz való ragaszkodás a régi idők divatját idézi, mégis sokan úgy gondolják, hogy a hagyományos tenisz alapdaraboknak sosem kell búcsút inteni. Ezt példázza a most virágkorát élő tenniscore is, aminek köszönhetően ikonikus teniszmárkák és a sporttal nem összefonódott brandek is az utcai viselet részéve tették a pályán látott darabokat.
A „hóbort” nem újkeltű
A fentiek ismeretében már tisztábban látjuk, hogy a trendet nem a Challangers című mozi vagy Zendaya hívták életre. A film és a színésznő csupán csak újra reflektorfénybe helyezte azt. Bizonyítékként bőven elég, hogy a Wilson a Kith-szel együttműködve már több, a streatweart megcélzó kollekciót is piacra dobott. Ugyanígy tett a Prince is, akik a Sporty & Rich-csel kollaboráltak annak érdekében, hogy közelebb hozzák a teniszt az emberek szívéhez. Kiváltképp a nőkéhez, akik szívéhez, mind tudjuk, a ruhákon át vezet az út. Így idővel olyan nagymúltú divatházak is, mint a Gucci, a Tory Burch és a Miu Miu, elkezdhették megálmodni saját, tenisz által inspirált darabjaikat, sőt utóbbi Saint-Tropez-ban még egy exkluzív teniszklubot is létrehozott. Így kerültek hát a pliszírozott szoknyák, galléros pólók, dzsekik és pulóverek a luxusmárkák kínálatába.
Nyitókép: Brunello Cucinelli Facebook
Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:
- Amikor a vásznon túl is megelevenedik a karakter: Zendaya egyszemélyes divatbemutatója
- Mindenki maffiózó feleség akar lenni? Hódít a „mob wife” trend
- Romantikus divat: hódít a girlhood aesthetic