Ünnepeljük együtt a boldogság világnapját!

Immáron nyolcadik éve ünnepeljük március 20-án a boldogság világnapját. „A boldogság keresése az emberi lét egyik alapvető célja”, nyilvánította ki az ENSZ közgyűlése 2012. június 28-án.

A boldogság nemzetközi napjának ötlete egy apró himalájai buddhista királyságtól, Bhuntántól származik, ahol először mérték az ország bruttó nemzeti boldogságát számokban. Ez a mutató a lakosok érzelmi hogylétéről ad képet, mondván, hogy ez többet elárul az adott ország valós helyzetéről, mint bármi más. Szerintük egy kilenc pontból álló index segítségével megbecsülhető, hogy az ország lakosai hogyan is érzik magukat valójában gazdasági, társadalmi és érzelmi szempontból.

Idén ez a nap a globális helyzet miatt keserédesnek hathat, azonban nagyon fontos, hogy még a nehéz időkben is tudjunk miből erőt meríteni. 2020-ban a nemzetközi boldogságnap három fontos tanáccsal egészült ki:

  1. Keep calm, azaz maradj nyugodt! Nagyon sok mindent nem tudsz irányítani, épp ezért koncentrálj azokra a dolgokra, amiket igen. Ne felejts el lélegezni és fókuszálni a fontos kérdésekre, így együttes erővel tudunk fellépni.
  2. Stay wise, azaz maradj bölcs! A bölcs döntések meghozatala mindenki javára válik. Tégy pozitív lépéseket, olyanokat, amelyekkel támogatod a saját és mások jólétét is.
  3. Be kind, azaz légy kedves! Mindannyian együtt vagyunk ebben a szituációban, még akkor is, ha fizikailag külön-külön helyeken ragadtunk. Maradj kapcsolatban és nyújts segítő kezet azoknak, akiknek szüksége van rá.

Íme egy 30 napos boldogságnaptár, amely segíthet megbirkózni a bezártság okozta stresszel, valamint pozitív iránymutatást adhat egy-egy napra:

boldogságnaptár

  1. nap – Készíts tervet! Ezzel kontrollálhatod a szorongásodat és produktívabbá teheted a napjaidat.
  2. nap – Próbáld meg élvezni az olyan apró dolgokat, mint a kézmosás.
  3. nap – Írj le 10 olyan dolgot, amiért hálás vagy az életedben.
  4. nap – Maradj hidratált, egyél egészséges ételeket és turbózd fel az immunrendszeredet.
  5. nap – Maradj aktív, akkor is, ha otthon ragadtál, próbálj meg minden nap mozogni és nyújtani.
  6. nap – Lépj kapcsolatba a szomszédaiddal és barátaiddal. Kérdezd meg őket, hogy van-e valamire szükségük.
  7. nap – Oszd meg másokkal, hogyan is érzel és ne félj segítséget kérni, ha szükséged van rá.
  8. nap – 5 percre ülj le nyugodtan és csak lélegezz. Ezt ismételd rendszeresen.
  9. nap – Hívd fel a szeretteidet.
  10. nap – Aludd ki magad teljesen! Tedd félre a telefonodat, ne ez legyen az első és az utolsó dolog, amit magad előtt látsz.
  11. nap – Figyelj meg 5 szép dolgot a körülötted lévő világban és adj hálát értük.
  12. nap – Add át magad egy új sorozatnak, könyvnek vagy egy szuper podcastnak.
  13. nap – Válaszolj pozitívan azoknak, akik kapcsolatba lépnek veled. Ezt az időt ne panaszkodásra fordítsd.
  14. nap – Játssz egy olyan játékot, amit kiskorodban nagyon élveztél.
  15. nap – Folytass egy olyan projektet, ami fontos neked.
  16. nap – Fedezd fel újra a kedvenc dalaidat és táncolj rájuk egy jót.
  17. nap – Tanulj valami újat, vagy csinálj valami kreatívat a szabadidődben.
  18. nap – Próbálj meg 15 perc extra mozgást beiktatni a napjaidba.
  19. nap – Tégy 3 apró kedves dolgot, amivel másoknak segíteni tudsz.
  20. nap – Gondoskodj magadról is! Csinálj olyat, ami téged derít jobb kedvre.
  21. nap – Írj egy üzenetet olyan valakinek, aki már nem lehet veled és hiányzik.
  22. nap – Keress pozitív híreket, amiket meg tudsz másokkal is osztani.
  23. nap – Legyen egy képernyőmentes napod! Kapcsold ki a telefonodat és felejtsd el egy napra a TV-t is.
  24. nap – Próbálj másképp tekinteni az aggodalmaidra, helyezd őket perspektívába, majd engedd el őket.
  25. nap – Keresd másokban a pozitív tulajdonságokat és vedd észre, kinek mi az erőssége.
  26. nap – Tegyél egy apró lépést a számodra fontos cél elérése érdekében.
  27. nap – Mondj köszönetet 3 olyan embernek, akinek hálás vagy valamiért.
  28. nap – Készíts tervet az év hátralévő részére, amikor már tudsz találkozni a szeretteiddel.
  29. nap – Lépj kapcsolatba a természettel. Lélegezz és vedd észre a környezet csodáját.
  30. nap – Emlékezz, hogy mint minden más, ez is el fog majd múlni. Értékelj minden pillanatot!

Forrás: dayofhappiness.net
Nyitókép: Flashpop/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: