Vezesd be még ma ezt a 15 perces trükköt, ha fogyni szeretnél

Nem csalás, nem ámítás: tényleg létezik egy 15 perces trükk, ami mindennapos szokásoddá válva segíthet elérni és megtartani az álomalakot. És ezt nemcsak mi mondjuk, hanem egy friss tanulmány szerzői is erre a következtetésre jutottak.

Ha most azt mondanánk, egy napi 15 perces trükk segíthet, hogy kevesebbet mutasson a mérleg nyelve, biztosan nem hinnéd el. Vagy magadban azt mormolnád: na, már megint valami új csodadiéta vagy egy híresség miatt felkapottá vált mozgásforma, amit hétszentség, hogy nem fogsz kipróbálni. De gyorsan kiemelnénk, nem erről van szó. Hanem egy olyan módszerről, ami mindennapos szokássá válva a szakértők szerint is hatékonyan segítheti a fogyást.

Mi ez a 15 perces trükk, amivel tényleg lehet fogyni?

Egy, az Obesity című folyóiratban nemrég megjelent tanulmány szerzői 150 alanyt kértek meg arra, hogy fél éven keresztül naponta kövessék nyomon, mit esznek és isznak. Az alanyok egy fogyókúrás programban vettek részt, és közülük azoknak sikerült a legtöbb súlyt leadni (nagyjából testsúlyuk 10 százalékát), akik következetesen vezették ételnaplójukat. Mottójuk a következő volt: ha bekebelezted, jegyezd le (“Write it when you bite it).

15 perces trükk fogyás
Ez a 15 perces trükk segít fogyni a tudósok szerint. Egyszerűbb lesz alkalmazni, mint gondolnád! Fotó: Ridofranz/Getty Images

Hogy ez időben mit jelent? A legsikeresebb fogyózók az első hónapban még naponta átlagosan 23.2 percet töltöttek a bevitt ételek és italok nyomon követésével, utána viszont ez az időtartam lerövidült, 14.6 percre.

A tanulmány szerint a fogyasztásuk lejegyzése azt jelentette, hogy minden elfogyasztott étel és ital kalória- és zsírtartalmát, valamint az adagok méretét és az elkészítési módot is feljegyezték – idézi a Health.com.

Nem az idő számít, hanem a rendszeresség

Több idő ráfordítása nem jelentette feltétlenül azt, hogy az illető alanyok többet is tudtak fogyni. Az azonban számított, hogy milyen gyakran jelentkeztek be abba a programba, aminek segítségével naplózták a fogyasztásukat.

Azok voltak a legsikeresebbek, akik naponta három vagy több alkalommal önellenőrzést végeztek, és napról napra következetesek voltak – írta sajtóközleményében Jean Harvey, a Vermont Egyetem táplálkozás- és élelmiszertudományi tanszékének vezetője, a tanulmány vezető szerzője. Úgy tűnik, hogy maga az önellenőrzés számít, nem pedig a ráfordított idő vagy a további részletek.

Harvey és csapata reméli, hogy tanulmányuk a különböző ételnaplós appok kipróbálására ösztönzi a fogyókúrázókat. Akik egyébként némi rutin kialakulása után rájöhetnek, hogy az egész nem is olyan időigényes, mint korábban gondolták, és ez a 15 perces trükk sokaknak segíthet tényleg elérni, illetve hosszú távon, szokássá válva megtartani az álomalakot.

Forrás: Health.com
Nyitókép: Ridofranz/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: