Az Oscar-díjas színésznő a L'Oréal Paris márka szépségnagyköveteként mondott egy rövid beszédet, amelynek köszönhetően új értelmet nyert a „Mert megérdemled" szlogen.
Viola Davis 2019 szeptemberében, 54 évesen vált a L’Oréal Paris márka nagykövetévé – az amerikai színésznő ezzel a megállapodással először vállalt fontos szerepet a szépségiparban. A rangos szerephez egy kampányfotózás is társult, amely rendkívül pozitív visszhangot keltett, hiszen azt üzente, az életkor csak egy szám, a szépség kortalan. A brand őszi kampányával gratulált az újdonsült nagykövetnek, hiszen Viola Davis az első afroamerikai színésznő, aki az Oscar-, az Emmy- és a Tony-díjat is megkapta. A múlt héten pedig a legendás francia beauty vállalat egy olyan videót tett közzé, amelyben Davis a márka jól ismert szlogenjét eleveníti fel: ‚‚Mert megérdemled’’.
Ahogyan minden üzletágban, úgy a szépségiparban is nagy szerepet játszanak a különböző kampányok. Ezek a hirdetések a termékek népszerűsítése mellett sokszor valamilyen fontos jelentést is hordoznak. A L’Oréal legújabb videójában eredetileg azokhoz a nőkhöz szerettek volna szólni, akiknek önértékelési problémáik vannak és nincsenek megelégedve a külsejükkel, az eredményeikkel. A három szó, amit Viola Davis újra és újra elismétel: ‚‚mert te megérdemled’’. A szlogen a beszédnek köszönhetően mára egészen új értelmet nyert:
‚‚Legközelebb, amikor a döntéseid miatt hezitálsz, legközelebb, amikor elpirulsz és lerázol magadról egy bókot, legközelebb, amikor megkérdőjelezed a helyed a világban, a munkahelyeden, az otthonodban vagy a saját bőrödben, csak emlékeztesd magad arra: megérdemled.’’ – mondja Davis. De a színésznő mondanivalóját ebben a pillanatban lehetetlen elválasztani attól, ami épp a világban zajlik.
Viola Davis üzenete mindenkiben elindít egy gondolatot, nem számít, hogy Amerikában vagy éppen a világ másik felén, Magyarországon él. Igaz, nem érezzük az Egyesült Államokban zajló tüntetések súlyát, de nem szabad figyelmen kívül hagynunk őket. Fontos, hogy tisztában legyünk azzal, fehérbőrű európaiként privilégizált helyzetben vagyunk és fontos felszólalnunk a rasszizmus ellen akár az utcán, akár a családban tesz valaki rasszista megjegyzéseket. Mi a woohoo.-nál mindig is a nemi, a faji vagy a szexuális beállítottság alapú megkülönböztetés ellenzői voltunk és fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk.
Nyitókép: Rachel Murray/Getty Images