Realisztikus ábrázolás, Wes Anderson-képvilág és egy kis irónia - minden, amire egy akné tapasz reklámjában szükségünk van. A ZitSticka ‚‚We Got You’’ kampánya a legújabb kisfilm, amiért odáig vagyunk.
Aki már olvasta a Libra reklámjáról szóló cikkünket, azt tudja, nagy rajongói vagyunk azoknak a kisfilmeknek, amik nem ferdítik el a valóságot és ha kell, akkor nem csak a napos oldalról közelítik meg és mutatják be az adott témát. Tudtuk, hogy a reklám megosztja majd az olvasókat – ahogy az egész világot – ezért kíváncsian olvastuk a kommenteket, hogy a ti véleményeteket is megtudhassuk.
Ismeretterjesztő reklám? Esélytelen.
A hozzászólások között egy érdekes gondolattal is találkoztunk, ami azt kérdőjelezte meg, szükséges-e, hogy ezek a rövidfilmek valósághűek legyenek, hiszen az a céljuk, hogy jó színben tüntessék fel a terméket és eladják azt a nézőknek. Valóban ez a prioritás a készítésük közben, de bennem is felmerült a kérdés, miért kell futószalagon gyártani a propagandaszerű kisfilmeket? Mindenki tudja, hogy a reklámok nem ismeretterjesztő jellegűek és nem a National Geographic műsorába szánják őket, de sokszor annyira elrugaszkodnak a realitás talajától, hogy az már nevetséges. Hiszen ezeket az 1-2 perces szösszeneteket egyszerűen nem tudjuk kizárni az életünkből – akarva-akaratlanul befolyásolják a döntéseinket és ami még fontosabb, a fiatalokét is.
Emlékezzünk csak vissza Marlboro Man figurájára és az általa kirobbantott cigaretta-őrületre. Persze, ma már a médiahatóság jóval szigorúbb szabályokat ír elő, így például napjainkban a dohányáru reklámozása szigorúan tilos és például egy erotikus, valamint félrevezető tartalom sem kerülhet a képernyőre. Ettől függetlenül a televízió és a különböző webes felületek továbbra is tele vannak egészségtől kicsattanó, boldog szereplőkkel, akik mesterkélt mosollyal az arcukon, közel sem életszerű szituációkban próbálják ránksózni a termékeket. De túl nagy kérés, hogy a valóságot tükrözzék?
Egy újabb remek példa

A Libra #BloodNormal kampánya után egy újabb reklámot mutatunk nektek, ami nagyszerű példája annak, hogyan lehet realisztikusan, mégis megnyerően bemutatni egy terméket. A szépségápolás megszállottjainak lehet, hogy ismerősen cseng a ZitSticka neve – az angol brand nemcsak a kitűnő minőségű termékeinek köszönheti hírnevét, hanem szellemes kommunikációjának is. Az akné tapaszokra specializálódott márka közösségi oldalain rengeteg humoros tartalommal találkozhatunk, amire úgy tűnik, sokan vevőek. Hiszen valljuk be, mégiscsak könnyebb az élet, ha képesek vagyunk a problémáinkat ironikusan kezelni.
A márka legújabb kisfilmjében is pontosan így mutatják be azokat a napokat, amikor váratlanul feltűnik néhány zavaró pattanás az arcunkon. A ‚‚We Got You’’ névre keresztelt kampány vizuálját látva azon sem lepődtünk volna meg, ha a rendező maga Wes Anderson lett volna. Pedig valójában a fiatal tehetség, Ashley Armitage állt a kamera mögé. Az egyperces kisfilmben több olyan nővel találkozhatunk, akikkel könnyen azonosulni tudunk.
Tegye mindenki a szívére a kezét – kivel nem fordult még elő, hogy a sokadik fogadalom ellenére is sminkben hajtotta álomra a fejét vagy nem tudott ellenállni néhány olajban sütött finomságnak? A reklámban még számos olyan szokásunkra ráismerhetünk, amik az akné kialakulása mögött állhatnak: a sok tejtermék, a PMS és a rossz szépségápolási szokások. E mellé még egy kis fogkrém-promóción való pityergés és egy kis fürdőkádban borozgatós jelenet is társul. Nálunk így néz ki egy tökéletes reklám és reméljük, még több hasonló alkotást láthatunk a közeljövőben!
Neked hogy tetszett?
Nyitókép: zitsticka.co.uk